نگهداری از سالمندان در خانه, به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پزشکی مناسب, کار نسبتا دشواری است. دراین مقاله مجموعه ای از تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای نگهداری سالمندان در خانه رابه شما معرفی خواهیم کرد تا عزیز سالمنداتان در آرامش و آسایش باشد.

در ادامه همراه ما باشید:

تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای نگهداری سالمندان در خانه

قبل از هر چیزی, مهم ترین نکته آن است که برای سالمندتان بستری مناسب و آرام فراهم کنید. سپس باید به طور مرتب وسایل بهداشتی سالمند را کنترل کنید و در صورت نیاز تعویض نمایید.

در ادامه لیستی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پرستاری کردن از سالمندان در خانه را به شما معرفی خواهیم کرد:

تخت بیمارستانی خانگی

یکی از اولین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای نگهداری سالمندان در منزل, انتخاب تخت بیمارستانی مناسب است. در رابطه با انتخاب تخت بیمارستانی مناسب برای نگهداری سالمندان یا بیماران درمنزل, در مقاله جداگانه به طور مفصل توضیحاتی داده ایم تا بتوانید به راحتی تخت مناسب سالمند خود را انتخاب کنید.

انتخاب تشک مناسب

از دیگر تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای نگهداری سالمندان, انتخاب تشک مناسب برای سالمند است. باید وضعیت سالمند را در نظر بگیرید, برای مثال اگر قرار است برای طولانی مدت بر روی تخت بماند بهتر است از تشک های مخصوص زخم بستر استفاده کنید تا از ابتلا به زخم بستر جلوگیری شود.

تشک های زخم بستر انواع مختلفی دارند که باید با توجه به وضعیت سالمند, مناسب ترین را برای وی انتخاب کنید.

در مقاله ای جداگانه به طور مفصل درباره انتخاب تشک مناسب زخم بستر توضیحاتی داده ایم. با مراجعه به مقابه مورد نظر و مطالعه دقیق آن می توانید به راحتی تشک مناسب بیمار خود را انتخاب کنید.

برای خرید تخت برقی می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

محصولات توانبخشی سالمندان

محصولات توانبخشی مجموعه ای از وسایلی است که متناسب با نیاز بیمار باید تهیه شود. مانند: واکر, عصا, ویلچر و …

در انتخاب ویلچر باید دقت کنید تا سالمند دراستفاده از آن اذیت نشود. اگر سالمند می تواند کارهای خودش را انجام دهد ویلچرهای برقی برای انجام کارهای روزمزه مناسب است. اگر سالمند شما قادر به انجام کارهای خود نیست و به یک همراه نیاز دارد, می توانید از ویلچرهای ساده تری استفاده کنید.

تجهیزات پزشکی مورد نیاز

تجهیزات پزشکی لازم برای پرستاری از سالمندان شامل موارد زیر است:

  • تب سنج
  • دستگاه اندازه گیری فشار
  • دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون

دستگاه ماساژور

برخی از سالمندان به دلایل زیادی از جمله کهولت سن, حرکت دادن برخی از اندام ها برایشان دشوار است. باید روزانه این اندام ها را به کمک دستگاه ماساژور ماساژ دهید.

با این کار گردش خون در بدن و اندان های وی افزایش یافته و دچار زخم بستر نمی شود.

دستگاه بخور و تهویه هوا

از دیگر تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای نگهداری سالمندان در خانه که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است, استفاده از دستگاه بخور است. دستگاه بخور هوای محیط را مطبوع نگه می دارد.

توالت فرنگی

یکی از ضروری ترین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای نگهداری سالمندان, تهیه توالت فرنگی است. بسیاری از بیماران به علت بیماری یا کهولت سن, قادر به استفاده از توالت ایرانی نیستند و اصلا نمی توانند زانوها و کمر خود راخم کنند.

باید حتما یک توالت فرنگی مناسب و محکم برای سالمند خود تهیه کنید.

دستگاه اکسیژن

برخی از این عزیزان سالمند در تنفس مشکل دارند که برای حلاین مشکل باید یک دستگاه تولید کننده اکسیژن تهیه کنید.

البته می توانید از کپسول های اکسیژن نیز استفاده کنید اما استفاه از کپسول ها دارای دردسرهای زیادی است. ممکن است نصفه شب اکسیژن دستگاه تمام شود, در اینصورت با پر کردن آن به مشکل بر می خورید. علاوه بر این به دلیل سنگینی کپسول ها, حمل و نقل آن ها دشوار است.

برخی از دستگاه های تولید کننده اکسیژن به راحتی قابل حمل هستند که این با توجه به نیاز بیمار باید تهیه شود.

سخن اخر

سعی کردیم لیست کاملی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای نگهداری سالمندان در خانه را, در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با تهیه هر کدام از تجهیزات مورد نیاز بتوانید آرامش و آسایش را برای سالمند خود به وجود آورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولات مرتبط

Instagram
Pinterest
YouTube
LinkedIn
فهرست
Call Now Button