مسئولیت دولت در قبال تجهیزات پزشکی ارائه شده در واحدهای درمانی– قسمت اول

توضیحات در رابطه با این سری مقالات

در مقالاتی که در چند قسمت برای شما خواهم آورد قصد دارم تا نقش و مسئولیت دولت را در قبال تهیه و ارائه تجهیزات پزشکی، مسئولیت آن در قبال نبودن تجهیزات مناسب در واحدهای درمانی و یا حتی نقص یا استفاده نادرست از تجهیزات پزشکی را به چالش کشیده و بتوانیم با اطلاعات تکمیلی شما که در نظرات خود در رابطه با این مقالات به اینجانب ارائه میدهید، دید درستی در این زمینه داشته باشیم.

خاطرنشان می سازد که این مقالات جزء تحقیقات شخصی نویسنده این مقالات بوده و از تمام کسانی که در این زمینه اطلاعات کامل تری دارند درخواست می شود ما را در تکمیل این مقالات یاری رسانده و اطلاعات تکمیلی خود را به صورت ایمیل یا در قسمت نظرات جهت بحث ارائه نمایند.

شرکت کیان طب سلامت تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی از جمله تخت های بیمارستانی، تخت برقی و مکانیکی، و … پیشاپیش از حسن همکاری شما کمال تشکر را دارد.

مقدمه

همانطور که میدانید درمان بدون تجهیزات پزشکی امری غیرممکن است. در اصل تجهیزات پزشکی عضو ثابت و لازم درمان می باشد. نبودن تجهیزات پزشکی مناسب در بسیاری از واحدهای درمانی باعث وارد آمدن مشکلات بسیار در زمینه درمان شده و این افراد جامعه و بیماران هستند که به طور مستقیم متضرر این نقصان می شوند.

در حالیکه افراد جامعه حق دارند که از درمان بهره مند شوند. این حق در قانون اساسی مطرح شده و به عنوان حق سلامت، شناخته می شود و نهادهای مسئول در زمینه درمان را موظف می سازد تا در راستای احقاق این حق کوشا باشند.

این موضوع به عنوان مسئولیت مدنی دولت نسبت به جبران خسارت و زیان وارده به بیماران در اثر استفاده نادرست عمدی یا غیرعمدی از تجهیزات پزشکی می باشد.

از آنجا که وزارت بهداشت و درمان متولی تامین تجهیزات پزشکی و نظارت بر آنها می باشد و تمامی واحدهای درمانی یا دولتی هستند یا بعنوان نماینده دولت در امر تامین درمان در جامعه مشغول می باشند، لذا مسئولیت مدنی در قبال کمبود، خرابی ها، و استفاده نادرست از تجهیزات پزشکی تماما به عهده دولت می باشد.

اما حق سلامت که در رابطه با آن صحبت کردیم چیست؟

برای طولانی نشدن نوشته در بحث بعدی صحبت مفصلی در رابطه با حق سلامت انجام میدهیم تا مقدمه ای برای قسمت های بعدی این سری مقالات باشد.

در این رابطه مطالعه بفرمایید:

حق سلامت زیربنای حقوق اسای شهروندان 

حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی

مسئولیت مدنی دولت ناشی از فقدان ، نقص یا سوء کاربرد تجهیزات پزشکی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولات مرتبط

Instagram
Pinterest
YouTube
LinkedIn
فهرست
Call Now Button