یکی از تجهیزات پزشکی پرکاربرد برای بیمارانی که در منزل نگهداری می شوند, پتو و تشک برقی است. در ادامه به بررسی تشک برقی, مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت:

تخت برقی مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چرا از پتو و تشک برقی استفاده می کنیم؟

حرارت و گرما باعث تسکین و آرامش درد می شود. در گذشته, زمانی که امکانات حداقل بوده است برای تسکین درد بیمار, سنگ را داغ می کردند وپارچه ای به دور آن می پیچیدند و بر روی ناحیه درد می گذاشتند. این سنگ بعد از مدتی سرد می شد و خاصیت خود را از دست می داد.

با پیشرفت علم و با کمک مهندسان پزشکی, تشک های برقی اختراع شدند و به کمک بیماران آمدند. البته فقط تشک نیست و محصولات مشابه دیگری نیز تولید کرده اند مانند:

  • پتو برقی
  • روتختی برقی
  • کوسن برقی
  • کمربند برقی

تشک برقی چیست؟

نوعی تشک پزشکی که داخل آن المنت های برقی کار گذاشته شده است, در صورتی که دوشاخه را به برق متصل کنید, سطح تشک به طور یکنواخت گرم خواهد شد.

پتوی برقی چیست؟

پتوی برقی نیز مانند تشک برقی, دارای المنت های برقی است که در داخل پتو قرار گرفته اند و به محض اتصال به یک منبع تغذیه, گرما تولید می کنند و این گرمای تولید شده به صورت یکنواخت در سرتاسر پتو پخش می شود.

مزایای استاده از تشک برقی

استفاده از این تشک های حرارتی علاوه بر آن که برای بهبود و سلامتی بیمار خوب است مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

صرفه جویی در مصرف انرژی

می توانید از پتو و تشک برقی, جز در موارد بیماری نیز, برای گرم کردن خود در فصول سرد سال استفاده کنید. در این صورت, مصرف انرژی به حداقل می رسد و همینطور هزینه های شما نیز کاهش خواهد یافت.

رفع بی خوابی

پتو و تشک برقی موجب رفع بی خوابی های شبانه شما می شود, به دلیل آن که اگر محل خواب شما به اندازه کافی گرم باشد چشمانتان گرم شده و به خواب خواهید رفت.

طبق تحقیقات انجام شده, اگر دمای محیط از دمای رخت خواب شما کمتر باشد, شما خوابی آرام خواهید داشت.

قابل تنظیم هنگام استفاده چند نفری

این پتو و تشک ها دارای دستگاه زمان بندی و تایمر هستند که در زمانی که تعیین می کنید خاموش می شوند. زوج ها می توانند هنگام استفاده از این تشک مدل دونفره, هر کدام در زمان های جداگانه و دلخواه ناحیه سمت خود را خاموش گرم تر, سردتر و یا خاموش کنند.

معایب استفاده از پتو و تشک برقی

حتما توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این پتو و تشک, ایمنی را رعایت کنید, در غیر اینصورت احتمال آتش سوزی وجود دارد.

برای اطمینان از محصول خریداری شده, بهتر است پتو یا تشک حرارتی را از فروشگاه های معتبر و دارای نشان استاندارد تهیه کنید تا محصول با کیفیتی را تجربه کنید.

خطرات احتمالی

خطراتی که ممکن است هنگام استفاه از این تشک ها پیش آیند را در ادامه به صورت مختصر توضیح خواهیم داد:

کودکان: توجه داشته باشید که استفاده از تشک برقی برای کودکان زیر 5 سال به هیچ وجه توصیه نمی شود. به دلیل آن که کودکان پوست لطیفی دارند و ممکمن است دچار آسیب شوند.

افراد دارای بیماری های خاص: استفاده از پتو و تشک های حرارتی برای بیماران دیابتی و یا بیمارانی که دچار بیماری های مرتبط با گردش خون هستند فقط و فقط باید به دستور پزشک انجام شود.

شوک الکتریکی: حتما سعی کنید که از مراکز معتبر تشک ها را تهیه کنید, اگر از فروشگاه های نامعتبر و یا به قیمت های ارزان این تشک ها را خریداری نکنید, ممکن است درون آن از المنت های بدون روکش و یا آسیب دیده استفاده شده باشد, در نتیجه هنگام استفاده می تواند باعث برق گرفتگی و شوک در بدن شود.

احتیاط کنید: اگر بر روی تشک لک های تیره, کرم رنگ و یا قهوه ای دیدید, باید حتما استفاده از تشک را متوقف کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین تخت بیمارستانی برای نگهداری بیمار در منزل کدام است؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولات مرتبط

Instagram
Pinterest
YouTube
LinkedIn
فهرست
Call Now Button