دستگاه تصفیه هوا از جمله تجهیزات پزشکی است که بهتر است در هر خانه ای وجود داشته باشد. در ادامه قصد داریم با این دستگاه بیشتر آشنا شویم. پس در ادامه همراه ما باشید:

بیشتر بخوانید: آشنایی با ترالی اورژانس

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

اصولا افرادی که دارای بیماری های تنفسی هستند، هنگام نفس کشیدن در هوای آزاد ممکن است با کمی مشکل مواجه شوند. زیرا اکسیژن موجود در هوای آزاد برای آن ها کافی نیست و نیاز به اکسیژن بیشتری دارند.

برای رفع مشکل این افراد، دستگاه هایی طراحی شده است که با استفاده از آن تنگی نفس و سایر دردهای مزمن ریوی و تنفسی وی را کاهش می دهد و کیفیت تنفس را بهبود می بخشد.

کاربرد فیلتر کننده هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا وسیله ای است که هوای محیط را تصفیه می کند. این دستگاه به منظور رفع آلودگی، بهبود کیفیت هوا، محدود کردن مواد آلرژی زا و جلوگیری از آسم و سایر مشکلات مربوط به کیفیت هوا طراحی شده است که استفاده از این دستگاه برای گروه های حساس از جمله سالمندان و کودکان بسیار توصیه می شود.

استفاده از این دستگاه برای گروه های حساس واجب است، اما حتی افرادی که مشکل خاص تنفسی و ریوی ندارند نیز می توانند برای جلوگیری از ابتلا به آسم و آلرژی و سایر بیماری های تنفسی، از این دستگاه استفاده کنند. همانطور که گفتیم این دستگاه می تواند هوا را تصفیه کند و افراد می توانند هوای سالم و بدون هیچ نوع آلودگی را به راحتی تنفس کنند.

انواع دستگاه تصفیه هوا کدامند؟

این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند که به روش های مختلف هوا ی محیط را تصفیه می کنند. در ادامه به معرفی برخی از این دستگاه ها خواهیم پرداخت، اما نکته قابل توجه آن است که تمامی این دستگاه ها یک پیش فیلتر مشترک دارند که به محض ورود هوا ذرات درشت مانند گرد و غبار را فیلتر می کند.

  • تصفیه هوا هپا (HEPA): این دستگاه قابلیت فیلتر کردن ذرات میکروسکوپی که سبب آلرژی و تحریک آسم می شوند را دارد و برای افرادی که دارای بیماری آسم یا آلرژی هستند بهترین گزینه است.
  • تصفیه هوا یونی: این دستگاه قادر است یون های باردار الکتریکی در هوا منتشر کند که گرد و غبار و مواد حساسیت زا را به خود جذب کند و هوا را پاک سازی کند. بهترین دستگاه برای حذف آلاینده های معمولی موجود در هوای خانه این دستگاه است.
  • تصفیه هوا کربنی: این دستگاه به حذف بوها، دود و بخارات موجود در هوای خانه کمک می کند و یکی از مناسب ترین دستگاه ها برای مصارف خانگی است.
  • تصفیه هوا یو وی: این مدل قادر است که اشعه یو وی یا ماوراء بنفش را فیلتر کند و مناسب استفاده در شهرهایی است که بیشتر روزهای سال آفتابی است.

نکاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید بدانید!

پیش از خرید دستگاه حتما به موارد زیر توجه نمایید:

  • مساحت محیط: باید به مساحت محیطی که قرار است دستگاه در آن جا قرار گیرد توجه داشته باشید. هر دستگاه تصفیه هوا می تواند مساحتی بین 25 الی 120 متر مربع را پوشش دهد. برای پوشش دهی مطلوب و مناسب باید مساحت محیط را حتما در نظر بگیرید.
  • میزان تولید صدا: هر دستگاهی مقداری صدا از خود تولید می کند که این میزان نباید باعث آزار و اذیت افراد در خانه شود. بهتر است قبل از خرید این نکته را در نظر بگیرید و صدای دستگاه را در فروشگاه و قبل از خرید تست کنید.
  • فیلترهای دستگاه: هنگام خرید به کیفیت و ظرفیت فیلترها توجه کنید. بهترین و موثرترین سیستم فیلتراسیون شامل مراحل پیش فیلتر، فیلتر هپا، فیلتر کربن است.
  • خدمات پس از فروش: هر دستگاهی پس از مدتی نیازمند آن است که فیلترهایش تعویض شود یا به هر دلیلی ممکن از نیاز به تعمیر پیدا کند، در نتیجه باید به خدمات پس از فروش فروشگاهی که دستگاه را تهیه می کنید توجه کنید.

سخن آخر

دستگاه تصفیه هوا برای افرادی که دارای نارسایی های ریوی و تنفسی هستند واجب و برای سایر افراد توصیه می شود. این دستگاه باعث افزایش کیفیت و سلامت هوا می شود و از ابتلا به بیماری های آلرژیک و آسم در افراد معمولی، جلوگیری می کند.

برای تهیه دستگاه حتما از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولات مرتبط

Instagram
Pinterest
YouTube
LinkedIn
فهرست
Call Now Button