انواع واکر با توجه به نوع کاربریشان برای افرادی که دارای مشکلاتی در راه رفتن هستند، استفاده می شود. مانند افراد سالمند و یا افرادی که بر اثر تصادف دچار مشکل در راه رفتن هستند و حتی بیمارانی که به طور مادرزادی به مشکلات حرکتی مبتلا هستند.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل با انواع واکر آشنا شویم و نکات مربوط به هنگام خرید را بررسی نماییم.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد آشنایی با ترالی اورژانس

معرفی انواع واکر

واکر یکی از تجهیزات پزشکی لازم در منزل برای سالمندان و افرادی است که دچار مشکلات حرکتی هستند. واکر به بیمار کمک می کند تا با تکیه بر آن بتواند به کارهای خود برسد.

برخی از انواع واکر دارای این قابلت هستند که فرد هرجا خسته شد بتواند استراحت کند؛ کمی نفس بگیرد و دوباره شروع به انجام کارها کند.

آشنایی با انواع واکر

به دلیل آن که آلومینیوم، فلزی نسبتا محکم و سبک است، معمولا انواع واکر را از آلومینیوم می سازند. درنتیجه به دلیل استحکام بالا، این فلز قادر است وزن قابل قبولی را تحمل کند و به دلیل سبکی در وزن به راحتی قابل جا به جایی است.

معمولا بر روی دسته واکرها دسته هایی از جنس فوم یا پلاستیک قرار می دهند تا به راحتی قابل گرفتن شود.

انواع واکر شامل:

  • واکر تاشو
  • واکر قابل تنظیم
  • واکر چرخدار
  • واکر باریاتریک ( مخصوص افراد سنگین وزن )

واکر تاشو

یکی از انواع واکر، واکر تاشو است. معمولا اغلب شرکت ها واکرهای جدید را تاشو تولید می کنند. این واکر به راحتی جمع و کوچک می شود. بنابراین به راحتی قابل حمل است و در هر مکانی می توان از آن استفاده کرد.

واکر قابل تنظیم

این واکر را می توان متناسب با هر قدی تنظیم کرد. بنابراین نباید نگران اندازه قد خود در زمان خرید باشید زیرا به راحتی می توانید ارتفاع آن را تنظیم کنید.

واکر چرخدار

این واکر دارای یک جفت چرخ در قسمت جلویی است که حرکت را برای بیمار راحت تر می کند. معمولا قطر این چرخ ها 12.5 سانتی متر است و از چرخ هایی استفاده می شود که در زمین سر نمی خورد.

واکر باریاتریک

تمامی واکرهایی را که تا کنون معرفی کردیم مناسب افرادی است که وزن آن ها زیر 100 کیلوگرم است. یکی دیگر از انواع واکر، واکر باریاتریک است که به طور مخصوص برای افرادی که وزن بالای 100 کیلوگرم دارند طراحی شده است.

این واکرها می توانند تا وزن 225 کیلوگرم را تحمل کنند.

نکاتی که برای خرید انواع واکر باید بدانید

در ادامه نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد که بهتر است در هنگام خرید واکر آن ها را در نظر بگیرید و با در نظر گرفتن این نکات خرید خود را انجام دهید.

  • فراموش نکنید که واکر را براساس نیازتان تهیه کنید.
  • واکر استاندارد و بدون چرخ بیشترین و بهترین تعادل را دارد. اگر تعادل برایتان اهمیت بسیاری دارد از واکرهای بدون چرخ استفاده کنید.
  • در انتخاب قد و وزن واکر بسیار دقت کنید. واکرهای سبک و قابل حمل انتخاب بهترین هستند. به علاوه تنظیم ارتفاع واکر متناسب با قد شما موضوع حائز اهمیتی است که حتما باید در نظر گرفته شود. برای انتخاب واکر، ابتدا صاف بدون آنکه زانوهایتان را خم کنید باستید به طوریکه آرنجتان با دسته واکر زاویه 15 درجه داشته باشد.
  • حتما وزن خود را با توانایی تحمل واکر چک کنید. در این باره حتما فروشنده سوال بپرسید.
  • جنس و نوع دسته های واکر را حتما بررسی کنید. معمولا جنس دسته ها پلاستیکی است. اما جنس های دیگر نیز در بازار موجود است. برای مثال اگر دستتان زیاد عرق می کند نباید از دسته های پلاستیکی استفاده کنید. بهترین دسته، دسته های فومی هستند که بسیار راحت و نرم اند و تنها اشکالی که دارند آن است که به راحتی کثیف می شوند و می توانند رطوبت را جذب کنند. دسته های فومی بیشتر مناسب افرادی است که آرتروز دارند و خم کردن انگشتان دست برایشان دشوار است.
  • قفل ها یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خرید انواع واکر به شمار می آیند. در هنگام خرید حتما به خود قفل و ساز و کار آن دقت داشته باشید.

سخن آخر

برای انتخاب واکر حتما باید شرایط بیمار را در نظر بگیرید. عواملی مانند قد و وزن در انتخاب واکر تاثیر بسیاری دارند.

هنگامی که از واکر استفاده نمی کنید دقت داشته باشید که قفل ها به طور کامل بسته شده باشند تا با کوچکترین ضربه ای به حرکت در نیایند.

 

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولات مرتبط

Instagram
Pinterest
YouTube
LinkedIn
فهرست
Call Now Button