مسئولیت دولت در قبال تجهیزات پزشکی ارائه شده– قسمت چهارم

تعریف تجهیزات پزشکی:

هر وسیله ای که از آن برای پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماریها استفاده می شود تجهیزات و ملزومات پزشکی است. در بند 1-1 ضوابط خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات پزشکی ، این تجهیزات به این صورت تعریف می شوند: تجهیزات پزشکی شامل هر گونه کالا، وسایل، ابزار، لوازم، ماشین آلات، کاشتنی ها، مواد، معرف ها، کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم افزارها می باشد.

مسئولیت دولت در قبال نبودن تجهیزات پزشکی:

همانطور که در بخش های قبلی صحبت کردیم، دولت مسئولیت در قبال حق سلامت و درمان افراد دارد و یکی از این وظایف، تهیه تجهیزات پزشکی مناسب برای مراکز درمانی و بخش های مختلف این مراکز می باشد. زیرا تهیه این تجهیزات زیربنای تشخیص بیماریها و اقدام جهت در درمان آنها می باشد. بنابراین نبودن ملزومات پزشکی در مراکز درمانی نمونه ای از تضییع حق بیماران می باشد.

بیمار حق دارد که از مرکز درمانی، انتظار یک درمان استاندارد را داشته باشد. و همانطور که میدانیم این امر بدون استفاده از تجهیزات پزشکی امکان پذیر نمی باشد. این تجهیزات باید همگام با علم روز بوده و از جدیدترین دستاوردها استفاده نمایند.

در صورتیکه این امر صورت نپذیرد و تجهیزات پزشکی در حالیکه وجود دارند اما مطابق با علم روز و دستاوردهای جدید نباشند، باز هم نمونه ای از تضییع حق بیماران صورت پذیرفته است. البته آگاهی و دستیابی به تمام دستاوردهای جدید گاها غیرممکن است اما آنچه انتظار میرود آن است که در حد متعارف این امر صورت پذیرد.

نقص تجهیزات و سوء کاربرد آنها مواردی است که به تفصیل در بخش های بعد در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.

در پایان:

خاطرنشان می سازد که این مقالات جزء تحقیقات شخصی نویسنده این مقالات بوده و از تمام کسانی که در این زمینه اطلاعات کامل تری دارند درخواست می شود ما را در تکمیل این مقالات یاری رسانده و اطلاعات تکمیلی خود را به صورت ایمیل یا در قسمت نظرات جهت بحث ارائه نمایند.

شرکت کیان طب سلامت تولید کننده انواع تجهیزات پزشکی از جمله تخت های بیمارستانی، تخت برقی و مکانیکی، و … پیشاپیش از حسن همکاری شما کمال تشکر را دارد.

در این رابطه مطالعه بفرمایید:

مسئولیت مدنی دولت ناشی از فقدان ، نقص یا سوء کاربرد تجهیزات پزشکی

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولات مرتبط

Instagram
Pinterest
YouTube
LinkedIn
فهرست
Call Now Button