استفاده و کاربرد تخت معاینه در مطب، بیمارستان و آرایشگاه ها میباشد وبا عناوین دیگری مثل تخت مطب و تخت تزریقات هم شناخته میشود.انتخاب تخت معاینه مناسب باید براساس کاربرد و نوع استفاده باشد که به انواع پایه ثابت، پایه تاشو تقسیم میشوند که برخی از آنها دارای کشو و بوفه هم هستند.
تقسیم بندی تخت معاینه به اینجا ختم نشده و براساس شکل پایه ، برقی، نیمه برقی و مکانیکی بودن هم دسته بندی میشود و برای انتخاب‌تخت معاینه مناسب میبایست نوع استفاده و نیاز خود را شناخته و سپس اقدام به انتخاب و خرید نماییم.
البته پیشنهاد میشود برای انتخاب تخت‌معاینه مناسب در صورتی که بصورت موقت نیازمند این تحت هستید از نوع مکانیکی و در صورت استفاده طولانی مدت برای سهولت نوع برقی آن را خریداری نمایید.

موارد مهم در انتخاب تخت معاینه مناسب

جدا از تمامی موارد ذکر شده برای انتخاب تخت معاینه مناسب باید به مواردی همچون ابعاد، استحکام و کیفیت دقت نماییم.

قیمت و کیفیت

طبیعی است که کیفیت و نوع چرم رویه ، فوم و زیره تشک و فلز و هرآنچه که در ساخت تخت بکار رفته تاثیرمستقیمی با قیمت داشته و از موارد مهم در انتخاب تخت‌معاینه مناسب میباشد.همچنین پروفیل و ضخاوت بکار رفته در پایه تخت در قیمت و ظاهر تاثیر بسزایی دارد.

تخت معاینه مستحکم

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب تخت معاینه مناسب به آن دقت داشت مستحکم بودن آن برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و جلوگیری از شکستن زیره تخت به هنگام استفاده برای افراد سنگین وزن میباشد، بهتر است بجای صفحه چوبی از پروفیل های ضخیم استفاده شده باشد.

کارایی تخت معاینه

بهتر است قبل از انتخاب تخت معاینه مناسب، براساس نوع فعالیت و بررسی کاربرد هر یک از تخت ها خرید خود را انجام بدهیم در زیر انواع تخت های معاینه مورد بررسی قرار گرفته است.

انواع تخت معاینه:

تخت معاینه پایه ثابت

استحکام این تخت به نسبت پایه تاشو بیشتر میباشد و در صورت داشتن فضای کافی این تخت بهترین گزینه است و به نسبت تخت پایه تاشو فروش بالاتری دارد و برای انتخاب تخت معاینه مناسب بهترین گزینه است.
نوع دیگری از تخت معاینه پایه ثابت، تخت معاینه پایه هلالی میباشد که ظاهری زیباتر دارد.

تخت معاینه پایه تاشو

این نوع تخت معاینه مناسب افرادی میباشد که از فضای کافی برخوردار نبوده و امکان استفاده از نوع پایه ثابت را نداشته و یا به ندرت از تخت معاینه استفاده مینمایند .

تخت معاینه سر متحرک

در برخی موارد سر فرد میبایست بالاتر از بدنش قرار بگیرد و در انواع تخت های پایه تاشو و پایه ثابت بکار رفته است

تخت معاینه برقی و نیمه برقی

بکار بردن سیستم الکترونیکی سبب ساده سازی استفاده از آن میشود و در صورت نیاز بیمار باید در انتخاب تخت‌معاینه مناسب به این مورد دقت شود. این تخت سبب ساده سازی تغییر موقعیت بدن شده است. در نوع برقی قسمت سر و پا و ارتفاع بوسیله کنترل قابل تنظیم میباشد ولی در مدل نیمه برقی قابیلت تنظیم ارتفاع بوسیله کنترل را نداشته و باید بصورت دستی این کار را انجام بدهیم.

تخت معاینه مکانیکی

اگر بیمار و یا مراقب او قدرت و نیروی لازم را برای چرخاندن اهرم را داشته باشند و نیازمند پوزیشن و وضعیت مختلف نیستند و در انتخاب تخت معاینه مناسب به دنبال قیمت پایین تری هستند بهترین گزینه میباشد و طبیعتا قیمت پایین تری نسبت به نوع برقی و یا نیمه برقی دارد.

تشخیص اصالت در انتخاب تخت معاینه مناسب

با توجه به شرایط کشور و وجود کالاهای غیراصل در انتخاب‌ تخت‌معاینه مناسب هم میبایست مانند هر کالای دیگری به اصالت و گارانتی آن توجه کرد، تا در صورت بوجود آمدن خرابی قابلیت مرجوع کردن را داشته باشد و ترجیحا در خرید و انتخاب تخت‌معاینه مناسب به اصالت آن توجه و از خرید کالاهای کپی و غیراصل خودداری کنیم.
البته توجه داشته باشید برخی از تولید کنندگان امکان سفارشی سازی تخت مورد نظرتان را دارا بوده و متناسب با سلیقه و درخواست شما تولید میکنند و از مزایای مهم درخرید و انتخاب‌تخت معاینه مناسب میباشد

نکات اصلی در خرید و انتخاب تخت معاینه مناسب

• گارانتی و ضمانت مرجوع کردن به هنگام خرابی های احتمالی
• مناسب برای وزن بیمار
• جنس و ضخامت پایه
• قیمت و مقرون به صرفه بودن
• نوع و جنس فوم و چرم رویه

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولات مرتبط

Instagram
Pinterest
YouTube
LinkedIn
فهرست
Call Now Button