یکی از موارد مهم در دوران بیماری کرونا،  قرنطینه بعد از استفاده از داروهای تجویز شده و رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد. البته  تغذیه این بیماران هم بسیار مهم است.  استفاده از غذا هایی که زود هضم هستند،  بهترین نوع غذا برای این بیماران عزیز می‌ باشد. مانند انواع سوپ ها خصوصا سوپ سبزیجات و پرهیز از عذاهای دارای چربی بالا و دیر هضم مانند فست فود ها. در کنار تغذیه صحیح و اصولی استفاده از مایعات امری ضروری و واجب است. از این رو می خواهیم بدانیم که نوشیدنی های مفید برای کرونا چه می باشد. در عین حال و فارغ از بیماری های کرونا اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ترالی اورژانس، تخت بیمارستانی، تخت برقی و تخت معاینه دارید می توانید به وب سایت KT سلامت مراجعه نمایید.

اهمیت مایعات برای بیماران کرونایی

باید تاکید کرد به علت اینکه در دوران قرنطینه، بیمار کرونایی دچار تب می شود استفاده از مایعات می تواند در کاهش حرارت بدن و تامین  آب بدن بسیار مفید باشد. البته بعضی از این نوشیدنی ها می تواند مضر واقع گردد. استفاده از هر گونه  آب میوه های صنعتی،  نوشابه های گازدار، دلستر، قهوه،  نسکافه و چای پر رنگ از جمله این مایعات هستند. استفاده از  آب میوه های طبیعی خصوصا  آب میوه ها  و نوشیذنی های مفید برای کرونا که حاوی ویتامینC می باشند خیلی مفید خواهند بود. استفاده ازمایعات به صورت مکرر می تواند خیلی مفید واقع گردد.

نوشیدنی های مفید برای کرونا دارای ویتامین C

آب میوه هایی که دارای ویتامین c می باشند عبارتند از:

 آب پرتقال

پرتقال بخاطر داشتن ویتامین  cیکی از میوه های مهم  برای  آب گیری است. از این رو برای استفاده جهت بیماران کرونایی مفید می باشد.

 آب هویج

این میوه نیز بخاطر داشتن ویتامین c برای استفاده بیماران کرونایی مفید می باشد.

 آب لیمو یکی از نوشیدنی های مفید برای کرونا

در صورتی که لیموی تازه در دسترس باشد استفاده از  آب لیمو بدون شکر همراه با  آب نیز بسیار مفید است. می توانید با درست کردن شربت آبلیمو، یکی از بهترین نوشیدنی های مفید برای کرونا را برای خود تهیه کنید.

 آب نارنج

این میوه نیز بخاطر داشتن ویتامینc می تواند برای بیماران مفید باشد. به همراه  آب و بدون شکر یا نمک استفاده شود.

چرا باید از نوشیدنی های مفید برای کرونا استفاده کنیم؟

هنگام کمبود  آب بدن ترشحات تنفسی غلیظ تر می شود. از این رو تمیز کردن آن از ریه ها  دشوار می شود. در نتیجه باعث تجمع در ریه فرد و بروز مشکل می گردد. بهتراست در دوران قرنطینه استفاده از مایعات، چای سبک و آب میوه های طبیعی را افزایش داد. به گونه ای که هر 10 الی 15 دقیقه یکی از این مایعات مصرف گردد. کمبود ویتامین A می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند.

پس می توان گفت که برای بیماران کرونایی استفاده از این ویتامین در غذا و نوشیدنی ها ضروری می باشد. این ویتامین درغذا ها یی مانند جگر، قلوه و زرده تخم مرغ موجود است. در مایعاتی مانند شیر و دوغ نیز به وفور یافت می شود. استفاده از این لبنیات می تواند سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد. استفاده از آب کیوی طبیعی، آب توت فرنگی و انبه بخاطر داشتن ویتامین c می تواند  خیلی به بیماران کمک کند. این ها از مهم ترین موارد برای استفاده از نوشیدنی های مفید برای کرونا می باشد.

اهمیت مصرف آب معمولی برای بیماران

مصرف  آب معمولی به مقدار زیاد وهیدراته نگه داشتن  بدن برای حفظ سلامت همه خصوصا بیماران کرونایی لازم وحیاتی می باشد. آب را در دسترستان قراردهید و هر چند دقیقه  آب مصرف کنید. می توانید موقع مصرف آب به عنوان مکمل از میوه های یخ زده و سبزی هایی مانند نعنا، اسطوخودوس و رزماری استفاده کنید. استفاده از دمنوش های گیاهی مانند بابونه، نعناع، گل گاوزبان، آویشن و چای کوهی می تواند برای بیماران کرونایی مفید باشد. برای استفاده از این دم نوش ها کافی ست که یک قاشق غذاخوری از هرکدام در یک لیوان  آب جوش بریزید. به مدت 10 دقیقه در حالی که از درب آب به عنوان در پوش آن نیز استفاده نمایید. آب معمولی در کنار این مواد مغذی باعث می شود تا بتوانید در مسیر بهبودی خود گام بردارید. آب خود به عنوان یکی از بهترین نوشیدنی های مفید برای کرونا می باشد.

در عین حال اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ترالی اورژانس، تخت بیمارستانی، تخت برقی و تخت معاینه دارید می توانید به وب سایت KT سلامت مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

محصولات مرتبط

Instagram
Pinterest
YouTube
LinkedIn
فهرست
Call Now Button